top of page
Min blogg där jag skriver om hur jag tänker som fotograf, kreativitet, personlig utveckling med mera.
Sök


Övning ger färdigheter
Visst har vi hört uttrycket "övning ger färdighet" flera gånger tidigare. Den senaste tiden har jag gjort just det, gett mig färdigheter genom att öva, öva, öva. Självklart går det att lära sig saker på exempelvis Youtube men kamerateknik lär jag mig bäst genom att vara ute med kameran. Oftast vill jag som många andra fotografer fotografera på morgon eller kväll när ljuset är som bäst. Vad är det jag har gjort då? Jag har bland annat övat på att just fotografera mitt på dagen
15 aug. 20243 min läsning


Gör det bästa av det
Igår hade jag bestämt mig att även om vädret inte skulle ge mig nån hjälp så ville jag ut och fotografera. Jag parkerade bilen och gick till den första av två platser jag ville besöka för att se om det kunde ge nåt. Om inte fotografier så i alla fall en skön lång promenad. Nu när all snö smälter hoppades jag att det skulle kunna ge mig något att "jobba med". En av platserna har en bäck jag ville utforska mer av. När det är dåligt med ljus ute brukar det resultera i att behöva
29 jan. 20244 min läsning
bottom of page
