top of page
Min blogg där jag skriver om hur jag tänker som fotograf, kreativitet, personlig utveckling med mera.
Sök


Möjligheter
De finns där, men alltför ofta är det lätt att fastna i tankar som gör att vi inte möjliggör möjligheterna som är framför näsan. Jag vet...
6 dec. 20243 min läsning


Hösten
I min familj har vi vid flera tillfällen pratat om vilken årstid som vi gillar mest och jag har alltid sagt att hösten är min favorit. Oavsett om det handlar om fotografering så gillar jag den kallare luften som hösten kommer med jämfört med sommarens värme. När sedan färgerna skiftar till gult, rött och orange så känns det som att gå omkring i en målning. Något jag inte visste tidigare är att hösten påverkas av hur sommaren var. När färgerna skiftar och hur länge bladen sitt
25 okt. 20243 min läsning


En pärla
Även fast jag visste att hösten inte hade kommit så långt dit jag skulle var mitt behov av att resa bort ett tag för stort för att vänta....
19 okt. 20242 min läsning


Övning ger färdigheter
Visst har vi hört uttrycket "övning ger färdighet" flera gånger tidigare. Den senaste tiden har jag gjort just det, gett mig färdigheter genom att öva, öva, öva. Självklart går det att lära sig saker på exempelvis Youtube men kamerateknik lär jag mig bäst genom att vara ute med kameran. Oftast vill jag som många andra fotografer fotografera på morgon eller kväll när ljuset är som bäst. Vad är det jag har gjort då? Jag har bland annat övat på att just fotografera mitt på dagen
15 aug. 20243 min läsning


Österlen
Det verkar inte spela någon roll hur många gånger jag varit på Österlen tidigare, jag blir ändå förvånad hur fint det är. Blandningen av stora vida vyer av böljande landskap med färgglada fält, havets blåa färg och gamla hus inramade med stockrosor eller andra blommor. En riktig pärla jag mer än gärna besöker varje sommar. Den här gången var det för få dagar med tanke på hur lång resan ändå är. Vi åkte ner på lördagen så vi hade egentligen bara den kvällen och söndag + måndag
2 aug. 20243 min läsning


Äppelpaj och fiske
Att känna doften av nybakad äppelpaj, bröd, kladdkaka eller biskvier har blivit en vardag hemma hos mig. Jag vet inte om det är bra eller dåligt att ha en dotter som utbildar sig till bagare/konditor!? Eller jag skulle nog säga att det är bra för jag älskar fika och doften av nybakat. Som tur är kan jag inte äta allt hon bakar för ibland använder hon animaliska produkter. Men dom gånger hon gör veganskt då njuter jag av hennes fika, se hennes äppelpaj nedan. Om du förresten h
11 okt. 20233 min läsning
bottom of page
